Evliliği

Evliliği


Şâirin sözünü ettiği müdafaa cephesi evlilikle kurulur. Görevli bulunduğu Bakanlıkta görüp âşık olduğu, uğruna güzel aşk şiirleri yazdığı Cavidan Tınaz'la 4 Temmuz 1951 Çarşamba günü, Ankara Halkevi'nde nikâhlarının kıyılması, Cahit'in hayatında gerçek bir dönüm noktası olur. Aşk ile koskoca dağları düz etmiş, sonunda o civan kekliği avlamıştır. Artık, düşten güzel bir gerçek içindedir.
"Artık, yeni evli Cahit -hep bana anlattıklarına göre hanımının hayırlı nüfuzuyla rakıyı bırakmış veya çok azaltmış o yol kesici meyhanelerin önünden cesaret iş geçerek evine, karısına bir an önce kavuşmaya bakıyordu. Artık, yeni evli Cahit, -hep şiirlerine göre- mazbut bir ev erkeği olmaya gayret ediyor, bugün hepsi Düşten Güzel'de­ki bu şiirlerin hemen hepsi de herhalde bundan tam bir biçim kaygısıyla yazılmış oluyordu."
Şâirin sanatına dahi tesir eden bu değişikliği Zahir Güvenli'nin şu ifadelerinde de görebiliyoruz:
"Dört yıl oluyor. Bir iş için Ankara'ya gitmiştim. Cahit'in çalışma bakanlığında  çalıştığını bili­yordum. Onu aradım. Buldum. Behçet Necatigil ve diğer bir arkadaşla çıktık. Yemeğe beraber gittik, Cahit yemekte şarap dahi içmedi. Gayet şık ve te­miz giyiniyordu, Hayatında mühim bir inkılap olmuştu. Görüşmediğimiz son yıllarda evlenmişti. Eşine hayrandı ve onu çok seviyordu: -Düşün kardeşim, bütün saadetimi ona borçluyum. Beni bak ne yaptı!"


Evliliğinin ikinci yılında (Aralık 1952) bu düşten gü­zel hayatın akisleri ile dolu üçüncü şiir kitabı "Düşten Gü­zel"  de artık çıkmış bulunuyordu.
Evliliği
4/ 5
Oleh
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Latest Post

Technology

Lifestyle

Sports

Gallery

Random Posts

Business

Popular Posts

About US